Solidarity: “Xinjiang: the UN report that wasn’t”

Support for the Chinese government is secured, in part, by propaganda lies and distortions, denying the persecution of the Uyghurs, Kazakhs and other indigenous peoples of East Turkestan. One such story, recently published in the supposedly left-wing newspaper The Morning Star, claims that the United Nations investigated and found no evidence of human rights abuses. This claim is helpfully debunked in a short reply article published by socialist newspaper Solidarity. In short, there was no such investigation:

“Even by the standards of the Morning Star — a publication whose coverage of anything to do with China is now little more than Beijing propaganda — Kate Woolford’s article on 13 April was an extraordinary exercise in dissembling whataboutery.” [read more]

And you can read the original Morning Star article containing the claim here.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in: Logo

You are commenting using your account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: